26 november 2007

50 evrov za vstop v Ljubljano?

Evo pa nadaljujem z državno problematiko ^^ Od evropske unije smo dobili navodila, da moramo zmanjšati onesnaževanje zraka. Vlada je na hitro pripravila predlog, kako bi se zadevo rešilo. Vsak, ki bi se želel prevažati znotraj širše Ljubljane (znotraj ringa oziroma obvoznice), bi moral plačati 50€ (na dan?). Podrobnosti tukaj na 24ur.com

Že nekaj dni nazaj je svoj komentar objavil Matic. Jaz pa nisem bil takoj sposoben izraziti mnenja. Po rahlem premisleku sem prišel do naslednjega stališča.

Promet v Ljubljani je vsekakor velik problem. Pa si poglejmo podrobnosti. Najhuje je v prometnih konicah, predvsem zjutraj med 6. in 8. uro in popoldne med 14. in 18. uro. Kaj se takrat zgodi? Ogromno avtomobilov se zgrne v Ljubljano, nastajajo hudi zastoji. Ti zastoji pa so škodljivi na več nivojih. Prvi problem je sama količina avtomobilov, ki izpušča škodljive pline v okolico. Drugi problem je upočasnjen promet, zaradi česar gre v zrak veliko več izpustov, saj avti veliko časa stojijo na mestu, motorji pa so prižgani. Tretji problem pa je sama struktura mestnega prometa - veliko križišč in semaforjev, zaradi česar je potrebna veliko bolj neenakomerna vožnja, saj je stalno treba speljevat in pospeševat, kar spet povečuje onesnaženje. Vsak voznik ve, da avto v mestu pokuri 10-20% več bencina samo zaradi tega. Več porabe, več izpustov.

Problem številka tri je najbolj zapleten in se ga da reševat samo s spremembo infrastrukture. Kar pa je zamuden in potrošen postopek, poleg tega ne obeta velikih izboljšav. Zato je najlažje reševat prvi in drugi problem. Najbolje se je vprašat, kdo je glavni krivec? Odgovor je zelo preprost: vsi, ki hodijo iz okolice v službo v Ljubljano. Če nebi bilo njih, bi bil promet tak, kot ga imamo v povprečju sobote in nedelje. In kdor je se je vozil po Ljubljani ob 16. uri med tednom in nedeljo, ve o čem govorim :)) S tem da v nedeljo zvečer se promet nekoliko zgosti, ko navalijo študenti. Ampak mislim da ni debate, kje tiči vzrok težav. Sedaj se je potrebno samo še domisliti rešitve problema. Ministrov predlog je bil pobiranje vstopnine za vsakogar, ki se pelje znotraj Ljubljane. To pomeni tudi tiste, ki pridejo enkrat na teden ali še manj. To pomeni tudi za nas, ki gremo kdaj po opravkih v mesto. Kar je absurd. Ni pa absurd, da bi to veljalo za tiste, ki se vsak dan vozijo v prometnih konicah - zaposleni v Ljubljani. Torej moj osebni predlog je ta, da kdorkoli je tukaj zaposlen (pa tudi če tukaj živi) naj plačuje takso, ali pa naj se vozi z javnim prevozom. Na Viču nekaj podobnega zelo lepo funkcionira. Na Dolgem mostu je veliko parkirišče in končna postaja avtobusa 6. Mislim da je za parkiranje potrebno samo kupiti žeton. In ljudje to storitev presenetljivo množično uporabljajo. Med tednom je vse zaparkirano. Kar pa se tudi zelo pozna na prometu, saj je Tržaška cesta v primerjavi z ostalimi mestnimi vpadnicami bistveno manj obremenjena (na mojo srečo :D). Torej za zmanjšanje onesneževanja bi bilo po mojem potrebno nekoliko (mogoče samo večje število avtobusov) izboljšati proge in zagotoviti primerna "odlagališča" avtomobilov na mestnih vpadnicah (+ uvedba visoke vstopnine). Največji problem pa vidim v kontroli, ker si ne predstavljam kdo in kako bi preverjal lokacijo zaposlitve :/

No, nekaj v tem smislu se mi zdi mnogo boljša rešitev, kot tista ki jo je predlagal minister. Dolgoročno se bodo pa železniške in avtobusne storitve združile v eno storitev (tako je bilo rečeno), poleg tega pa se bodo predvsem železniške pocenile in izboljšale, kar bo prepričalo še več ljudi v uporabo javnega prevoza in se ne bodo niti do obvoznice pripeljali z avtom ampak kar direktno z vlakom. Saj idealna rešitev bi bila podzemna železnica kot jo imajo v Londonu in drugje, ampak to v Ljubljani zaenkrat še ni izvedljivo in si moramo pomagati z drugimi ukrepi.

10 komentarjev:

M_S pravi ...

Tole s 50€ je vsekakor pretirano! Npr. moj fotr že samo če bo hotu nekomu popravt stroj bo mogu doplačat 50€. In seveda se bojo zato storitve VSEH panog, ki imajo vezo s prevozom močno podražile. Kar pomeni ponovno višjo inflacijo. Tako da država bi morala nekaj storiti vsaj na tem področju, da tisti, ki RES RABIJO avtomobile oz. kamione oz. tovornjake, ne plačujejo takse.
Se pa zavedam, da je treba nekej zagotovo storiti na tem. In če je bi bilo več takih placov kakor je Dolgi most, bi bilo verjetno še toliko boljše.
Drugače pa nikjer po Evropi nimajo tega. V Rimu imajo samo za strogi center 5€, v Londonu tudi ponekod nekaj malega, ko so neke cone ipd.

Tim pravi ...

Ni res da tega nikjer ni. Že sam v prispevku od 24ur je naštet Singapur (ok ta ni evropski :D), potem pa 3 skandinavske države in London. Pa verjetno je teh mest še kej.

M_S pravi ...

ja, sam kako imajo to urejen? Kok plačujejo in kako?
Drugače pa lublančani najbolj onesnažujejo okolje, ker avto najbolj onesnažuje, ko je neogret. Pol pa dodej še vožnje v koloni ipd. :)

Tim pravi ...

Ja podrobnosti ne vem, razen to, da se promet ni zmanjšu nikjer za 80%, tko kot si obeta ministr (ne vem od kje mu ta cifra).
Uno izjavo pa rajš še enkrat premisl, k je res smešna :P

M_S pravi ...

Ja mal pomankljivo izjavo sem dal. Hotu sm rečt, da ljubljančan bolj onesnažuje zrak v lj kakor pa tisti, ki se pripelje v Lj, zaradi zgoraj omenjenega dejstva.

Tim pravi ...

sej se ne gre za LJ ampak za okolje nasploh lejga :D

M_S pravi ...

vem vem. ampak pač govorim tud jst nasplošno. In tudi če bi naredili to kar imajo v mislih, bi bile pa zato toliko večje kolone za parkirišča. Sam predstavlej si kakšne kolone bi bile šele tedaj in predstavli si, da bi morali zaradi parkirnih mest še nekaj narave uničiti.
Dejstvo je, da je treba izboljšat železniško infrastrukturo, se lott novih in boljših voznih redov. Zakaj bi se npr. jst vozu v Lj z busom npr. za samo en dan, če mam pa zadnji bus že ob 9 zvečer iz Ljubljane. Ja raj grem z avtom pa nazaj pol k se mi zmisli.
Prav tako bi mogl v Lj narest metro, ukint tele avtobuse in to je to.

Tim pravi ...

Jah vse kar si napisu sm je že prej pojasnu tko da se ne bom ponavlu. Mogoče si slabo prebral :P
Ne vem pa od kje ti ideja da lublančani največ onesnažujemo. Prvič: večinska populacija ljubljane so upokojenci, k ne grejo sploh iz bajte al pa majo mesečno. Drugič: skor vsi zaposleni in živeči v lublani se vozmo z busom al pa kolesom.
Pa da ti ne bo treba še enkrat mojga spisa brat, za take kot si ti sm "določu" zastonj vstop, tko da ne vem kaj se prtožuješ ;)

M_S pravi ...

Ja ni važno, če imam jaz zastonj vstop. Ne vem zakaj bi to sploh moralo biti. Bedarija v glavnem.
Pa spet si ti narobe prebral. Nisem rekel, da lublančani največ onesnažujete če gledamo kot celoto. Ampak tisti, ki živi v lj in se pelje po Lj več onesnažuje kakor tisti, ki se je pripeljal v Lj. (razlog je zgoraj).

In povej mi 5 ljudi, ki so veseli tega predloga, da bi moral človek plačati za vstop v Lj in ostala slovenska mesta. Jih ni. A veš zakaj? Ker je to butasto. Pa nej se še tako smešno sliši, je butasto. Nej rešijo problematiko onesnaževanja prvo v Trbovljah, ko ljudje zbolevajo zaradi onesnaženega zraka, potem nej se pa na enak način lotijo tudi drugje. Ne pa z nekimi plačai neke fuknene takse. Že tako smo prereven narod, da bi take blesarije plačeval.
Nasploh pa ni zadovoljivih, kaj šele dobrih, pogojev, da bi se to uresničilo.

Tim pravi ...

Ljudje se bunijo ker so egoisti in jih boli kurac za onesnaževanje. Pa tud ministrov predlog ni najbolši.
Problem je ker ljudje preradi kažejo s prstom na druge in se delajo nedolžne.
Problem enesnaževanja ni samo eden, ampak vsazga je/bo treba enkrat rešit. In če verjameš ali ne, avtomobili so zelo velik vir onesnaževanja.
In spet si povedal da smo ljubljančani relativno največji onesnaževalci kar ni res, tud razloge sm napisu.